How do you build a sustainable business?

andy-beales-BjcGdM-mjL0-unsplash (1).jpg

De typische levenscyclus van een startup of corporate venture is 3 tot 5 jaar. Dan komen de eerste barstjes in de propositie, het team, de financiële situatie.

De markt is sinds de start van het initiatief veranderd. Het bedrijf is aan een sneltreintempo gegroeid en door de omstandigheden steeds bijgestuurd en aangepast. Deze beslissingen werden vaak genomen vanuit de noodzaak om snel te groeien, waardoor het grotere beeld, de visie en de focus verwateren.

Ook de co-founders en teamleden zijn het noorden wat kwijt, waardoor de motivatie zoek raakt. De mensen in het team stellen vast dat ze geen impact meer hebben op het resultaat van het bedrijf.

En dit is het moment om enerzijds stil te staan, om even afstand te nemen en om de aanpak te bepalen voor het bouwen van een duurzame onderneming, met een afgelijnde focus, een duidelijke visie. Anderzijds om de nodige competenties in kaart te brengen voor het bouwen van een duurzame onderneming en om de prioriteiten terug scherp te stellen.

Moeilijk zeg je?

Wij zagen de voorbij jaren al heel wat ondernemers en intrapreneurs op dit keerpunt. We luisterden naar hun verhaal van 3, 4 of 5 jaar hard werken en hoe ze nu vastlopen en ontwikkelden samen een frisse kijk op het bedrijf en de communicatie.

Spreken we eens af bij een kop koffie? Mail me op els@thinkwithpeople.be. Ik ben er zeker van dat we je kunnen helpen!

Op zoek naar nog inspiratie? Hierbij de link naar onze laatste nieuwsbrief.