THINK with people

View Original

Duik niet onvoorbereid 2022 in!

Goede business wordt gedragen door 5 pijlers: een goede go-to-market strategie, een uniek product of unieke service, gezonde financiën, een doordachte business strategie en een engagerend en betrokken HR beleid.

Een nieuw jaar in het vooruitzicht zet aan tot goede intenties en voornemens. Als trekker van één van bovenstaande business topics kan je deze periode aanwenden om stil te staan en tijd te investeren in een denkoefening met je team.

Dit zorgt ervoor dat de learnings van 2021 bijdragen tot de successen van 2022 en dat je er staat als team aan de start van het volgende jaar.

Ben jij verantwoordelijk voor de go-to-market?
De customer journey onder de loep nemen is een korte, krachtige oefening die je inzicht verschaft in hoe de klant bij jou uitkomt en meteen heb je ook zicht op welke communicatie best eens herbekeken wordt. Onze experten Bert Van Wassenhove en Tom Broeckx begeleiden je graag bij deze oefening.

Is product- of service ontwikkeling jouw taak?
Wij merken bij onze klanten dat de kwaliteit van hun product of service van een Olympisch niveau is. Maar hebben jullie ambities te gaan voor de gouden medaille? Dan is je product of service tegen het licht houden van de Sustainable Development Goals (SDG’s) van de Verenigde Naties wel een uitdagende en noodzakelijke doelstelling voor 2022. De aanzet daarvoor kan perfect nog dit jaar, volgens ons. Ines Vanlangendonck, expert uit ons netwerk in deze materie, loodst je met plezier, kennis en kunde door deze denkoefening.

Dacht je er als CEO al aan om groei te realiseren door je eigen businessmodel te challengen? Wij gaven meer dan 5000 gesprekken met innovatieve ondernemers vorm in een business model framework. Elk framework heeft zijn specifieke impact op je bedrijfsvoering en brengt opportuniteiten aan het licht. Volgens ons is dit framework perfect om de nieuwe krijtlijnen voor 2022 uit te zetten. Neem de creatieve geest van Bert Van Wassenhove mee in deze denkoefening en wordt verrast door de mogelijkheden die naar boven komen.

Stond jouw HR beleid de afgelopen maanden ook onder druk? Heb jij als HR verantwoordelijke ondertussen nog goed zicht op wat jullie bedrijfscultuur is, nu iedereen van thuis uit werkt? Welke mogelijkheden biedt deze ( hybride) bedrijfscultuur voor de groei of innovatie van jullie onderneming? Een denkoefening die de moeite waard is om te doen, op basis van onze bedrijfscultuur test samen met onze experts Bert Van Wassenhove of Tom Broeckx.

Zeg nu zelf, straffe topics om het jaar mee af te sluiten. Meteen klaar in de startblokken om met een elan 2022 aan te vatten. Zo zijn de resterende budgetten van dit jaar écht goed besteed!